Τι είναι STEAM;
S.T.E.Α.M (Science.Technology.Engineering.Arts.Mathematics) είναι η ολιστική προσέγγιση
της γνώσης μέσα από τα πέντε γνωστικά αντικείμενα, των Φυσικών Επιστημών, της
Τεχνολογίας, της Μηχανικής, της Τέχνης και των Μαθηματικών.
Οι μαθητές εφαρμόζουν τις θετικές επιστήμες (Φυσικές Επιστήμες, Πληροφορική,
Μηχανική και Μαθηματικά) για να λύσουν πραγματικά προβλήματα, να κατανοήσουν
φαινόμενα και να αντιληφθούν τον τρόπο που λειτουργεί ο κόσμος γύρω τους. Παράλληλα,
η τέχνη στις διάφορες μορφές της, συμπληρώνει την απαραίτητη φαντασία και
δημιουργικότητα που οδηγεί τους μαθητές στην καινοτομία.
Το STEΑM πλαισιώνει τον τρόπο με τον οποίο το μυαλό ενός παιδιού μαθαίνει, καθώς
εξερευνά τον κόσμο, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη της Υπολογιστικής Σκέψης.
Πως STEAMάρει η Playtivity;
Μέσα από διδακτικά σενάρια STEΑM (διερευνητικές ερωτήσεις, δοκιμασίες, αποστολές) οι
μαθητές καλούνται να δώσουν λειτουργικές λύσεις σε αληθινά προβλήματα, μέσω των
οποίων διδάσκονται – βιωματικά – φυσική, τεχνολογία, μηχανική, τέχνη και μαθηματικά.
Με παιγνιώδη τρόπο και ομαδοσυνεργατικά, μαθαίνουν να παρατηρούν και να
πειραματίζονται, να δίνουν οδηγίες και να σχεδιάζουν, να κατασκευάζουν και να
δοκιμάζουν, να νιώθουν και να επικοινωνούν, να σκέφτονται και να υπολογίζουν.
Ενδεικτικά, στην προσχολική ηλικία, οι μαθητές με απλά υλικά:
• κατασκευάζουν γέφυρες, κτήρια, καράβια, δρόμους, συστήματα οργάνων
ανθρώπων και ζώων, μελετούν φυσικά φαινόμενα και νόμους.
Ενδεικτικά, στο δημοτικό, οι μαθητές με απλά υλικά:
• κατασκευάζουν μοντέλα μηχανών, μηχανισμών και αντικειμένων από την
προϊστορία μέχρι τις μέρες μας, μελετούν τον τρόπο λειτουργίας και τη
χρησιμότητά τους.
Σκοποί S.T.E.Α.M:
Σκοπός μας είναι, οι μαθητές να:
• δημιουργούν μοντέλα, κάτω από πραγματικές συνθήκες, ώστε να κατανοήσουν τη
σύνδεση των γνωστικών αντικειμένων που διδάσκονται καθημερινά στο σχολείο.
• αναπτύξουν δεξιότητες και την κατάλληλη μεταγνώση στον πραγματικό κόσμο.
• να αποκτήσουν τα τέσσερα στοιχεία που αναγνωρίζονται ως βασικά στην
εκπαίδευση του 21ου αιώνα: Δημιουργικότητα, Κριτική Σκέψη, Συνεργασία, και
Επικοινωνία.